Een belangrijke schakel in het Yello-traject

Yello is een werkplekconcept voor de hoofdkantoren van ABN AMRO. Dit concept is ontwikkeld door Hospitality Group en biedt de medewerkers van ABN AMRO een nieuwe, inspirerende werkomgeving waarbij de aanwezige ruimte optimaal wordt benut. PeoplePower is al sinds 2012 de tekeningenbeheerder van ABN AMRO. In het Yello-project gaat de samenwerking nog een stap verder. Projectmanager Real Estate van ABN AMRO, Bart Hoevenaars: “Eigenlijk heeft PeoplePower een externe partij uit de keten vervangen."

Niet alleen tekeningenbeheer

In het Yello-project is PeoplePower niet alleen ingezet voor tekeningenbeheer, maar ook als belangrijke schakel in het ontwerptraject. Bart Hoevenaars: “PeoplePower heeft de gebouwkennis en korte lijnen met ons. Daardoor zijn zij uitstekend in staat om al in een vroeg stadium een optimale indeling te ontwerpen.” Waar normaal gesproken een externe tekenaar of architectenbureau de tekeningen aanpast, neemt PeoplePower die rol over.

Toetsen technisch uitwerken

Hospitality Group is, samen met een team van ABN AMRO, de bedenker van Yello. In 2017 heeft PeoplePower zo’n 40 vloeren volgens het ‘Yello-Scrum’ blauwdruk concept ontworpen. In 2018 ligt het accent op Yello-Regular. Hierbij maakt Hospitality Group in samenwerking met de klant, middels een vastgesteld voortraject (klantinterviews, enquêtes en samenstelling van een klantboard) uiteindelijk een definitief ontwerp dat vervolgens door PeoplePower wordt getoetst en technisch verder wordt uitgewerkt tot werktekeningen. Door vergaderkamers slim te positioneren, zijn later geen wijzigingen nodig in de luchtinstallatie. Dat bespaart uiteindelijk kosten en zorgt voor een efficiëntere inrichting.

Vertrouwen betaalt zich uit

Bart Hoevenaars: “PeoplePower werkt al lang voor ons, dus het was in zekere zin logisch dat zij ook dit voor ons gingen doen.” Het vertrouwen heeft zich uitbetaald: “Ik ben echt heel tevreden met PeoplePower. Zij kennen de bestaande processen, de leveranciers, de mensen die hier rondlopen. Dat zie je terug in de doorlooptijd van het proces.

Reactiesnelheid, kwaliteit en kosten

Het is voor Hoevenaars dan ook niet moeilijk de belangrijkste voordelen van het werken met PeoplePower op te sommen: “Het is vrij eenvoudig. PeoplePower heeft drie grote voordelen: reactiesnelheid, kwaliteit van werk en kosten. De eerste twee zijn hoog, de laatste relatief laag.”

Bijna collega's

Voor Hoevenaars is het duidelijk: “Ik zou voor dit soort projecten altijd PeoplePower benaderen. Ze leveren kwaliteit en zijn professioneel, maar aan de andere kant kun je ook goed met ze lachen. Eigenlijk zijn we net collega’s.”